Pamela naar Zanzibar

Bijna 3 weken van huis

Een update vanuit zonnig Zanzibar! Hier gaat alles goed, het weer is elke dag lekker ( zo'n 28 graden ) af en toe een wolkje, maar over het algemeen prima bounty eiland temperaturen! Vandaag was ik vroeg klaar op school, het is vrijdag. Op vrijdag bidden de moslims en daarom is de school al rond 10:30 klaar. Dus nu zit ik weer met mijn luie kont op het strand! De nieuwe school is heel erg klein, ongeveer 25 kinderen in de leeftijd van 4 tot 10. Ze spreken gebrekkig Engels en wat ze wel spreken is er in gedreund. Dus dit is wel een uitdaging. Ook de leraren spreken geen tot weinig engels, wat communiceren best moeilijk maakt. Maar ik zal daar een weg in moeten vinden. Ze hebben bijna geen schoolmaterialen zoals boeken en schriften. Ze delen soms zelfs een potlood. Dus er is veel verbetering mogelijk. Gelukkig kan ik wel boeken en schriften en schrijfgerei voor ze aanschaffen. De scholen zijn komende week gesloten ivm een islamitisch feest, dus volgende week ga ik helpen in het weeshuis. Ook daar ben ik heel erg benieuwd naar. Ik heb het alleen nog maar van de buitenkant gezien en ben heel erg benieuwd. Meteen maandag maar kleurboeken en potloden meenemen, dan is het ijs meteen gebroken. Maar eerst is het weekend, stiekem een beetje genieten! Morgen hebben we een uitstapje gepland met zijn 3-en ( ik samen met twee andere vrijwilligers ) we gaan namelijk zwemmen met dolfijnen!!!!! Daarvoor gaan we naar de andere kant van het eiland, de zuid oostelijke kant. En daar blijven we de hele dag verder lekker op het strand en gaan we genieten van een diner en de zonsondergang! Ik heb er nu al zin in... Liefs uit het paradijs! 

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!