Pamela naar Zanzibar

8 weken op avontuur

Vandaag ben ik al 8 weken van huis. Nog minder dan 5 weken en ik zit al weer in het koude kikkerlandje Nederland. Dus de komende weken nog maar extra genieten! Ik heb vandaag weer veel om over te schrijven want er is weer een hoop gebeurd. Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen dus ik begin maar met de school waar ik les geef. Sinds vorige week heb ik namelijk een klasje van 6 meiden voor mezelf. Deze meiden zaten nog in nursery maar waren al begaafd en oud genoeg om naar standaard 1 te gaan, maar dat zou pas in januari plaats gaan vinden. Maar ze verveelden zich in de klas en dan gaan kinderen toch een beetje elkaar treiteren en pesten. Dus ik heb in overleg met de school en met Khaya projects besloten dat ik tot de school dicht gaat ze in een aparte klas les mag geven met wat uitdagende boeken en spelletjes om ze voor te bereiden om standaard 1! Dat is inmiddels een week geleden en dat gaat heel erg goed. Ik heb dankzij lieve donaties voor alle meisjes eigen boeken en schriften kunnen kopen, een set met potloden, krijtjes en kleurtjes en nog veel meer school dingen! De meisjes leren snel en worden uitgedaagd door nieuwe school boeken met andere plaatjes. Dus dat gaat allemaal heel erg goed! Gisteren waren we uitgenodigd op een heuse Afrikaanse bruiloft en dat was absoluut een geslaagde dag! Daarvoor had ik natuurlijk een Afrikaanse jurk laten maken en mijn haar heb ik zaterdag helemaal laten invlechten ( duurde 3,5 u ). Al met al een heel leuk weekend gehad. Vrijdagavond zijn we met een stel vrijwilligers en twee Afrikaanse mannen (van het hotel waar we altijd op het strand liggen) naar de stad geweest. Eerst naar de food market ( elke avond zijn er in het park allemaal kraampjes met eten en drinken ). Vervolgens hebben we cocktails gedronken op het dakterras van 6 degrees south ( met zeezicht ) en we hebben afgesloten met een Afrikaanse disco in Afrika house! Al met al een super geslaagde avond. Nu zijn jullie wel weer aardig up to date :) tot de volgende post

Reacties

Reacties

Oma

Wat een prachtig weekend hebben jullie samen gehad, heerlijk! Allemaal lekkere en aparte dingen gegeten. Straks krijg je boerenkool met worst lieverd of hutspot met klapstuk, dat is weer eens wat anders en daar verheugde jij je ook weer op, heb ik begrepen, nu nog maar lekker genieten van Afrikaans eten! Heb je leuke recepten om mee te nemen?
Die trouwerij is vast en zeker heel apart geweest, ben benieuwd naar de foto's hoor, erg leuk dat jij de trouwfoto's mocht maken.
Wat fijn, dat het klasje met de 6 meisjes zo'n succes is,
pluim voor jou lieverd.
Meidje, ik wens je nog een paar hele leuke weken, geniet er van hé?
Veel liefs en een dikke knuffel van Oma..........doeiiiii

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!