Pamela naar Zanzibar

Elke dag hier is bijzonder!

Lieve iedereen, inmiddels ben ik een maand en een dag van huis. Dus het werd wel even weer tijd om mijn blog te schrijven. Ik mis de mensen thuis heel erg, niet omdat ik niet zonder ze kan, maar omdat iedereen nu zo ver weg is. Deze week begon niet echt goed. Maandag kwam ik aan op een dichte school, niemand wist waarom, maar de school was dicht.. Maandag avond zakte ik door mijn bed en dinsdagochtend viel de gordijnroede, met daaraan mijn klamboe, van de muur. vervolgens kreeg ik dinsdagmiddag een klapbank en kon mijn dag echt niet meer stuk. Gelukkig is het allemaal goedgekomen met mijn bed, klamboe en fiets maar het was echt even allemaal tegelijk! Ach, we maken ook leuke dingen mee. Zo heb ik natuurlijk al een paar dagen sjans met de ober van het hotel waar we altijd op het strand liggen. Zijn naam is James en hij is 25 jaar. Een bloedmooie DONKERE man! En hij vroeg me gisteren zelfs mee uit eten! Hahaha. Maar daar gaan we maar niet aan beginnen, ik ken die hele jongen helemaal niet. Maar ik heb wel mijn mening bijgesteld wat betreft donkere mannen, ze kunnen best wel heel erg aantrekkelijk zijn! Gelukkig werken er ook wel aantrekkelijke mannen op het project zelf, dus ik kan lekker om me heen kijken! en wie weet vind ik hier de liefde van mijn leven, whahahah.. ( denk het niet hoor! ). Vandaag weer lesgegeven op school, even gekeken hoe de leraren het hier aanpakken en wat verbeterpunten opgeschreven. Laatste uurtje met de kleinste kinderen gekleurd (ik had de kleurboeken en potloden van buurvrouw Carona meegenomen) en die kinderen waren helemaal blij met hun kleurplaat! Weer iemands dag goed gemaakt! Morgen nog een halve dag ( 08:00 - 10:30 ) naar school en dan is het al weer weekend. Nog geen concrete plannen, behalve zaterdag naar Stone Town om te pinnen (geld gaat hier best snel op!) en zondag ga ik weer mee naar de kerk! Afgelopen zondag heb ik dat ook gedaan en ondanks dat ik er geen bal van kan verstaan ( Swahili is echt onmogelijk om te leren ) is het wel heel bijzonder! Er wordt veel gedanst en gezongen en de sfeer is leuk. Dan besef je ook dat het gebouw zelf de kerk niet maakt! Het was een oud gebouw, helemaal open, geen ramen, helemaal vervallen. Maar iedereen komt er graag en is opgetogen! Bijzonder om mee te namen! Misschien ga ik een Engelse bijbel kopen, om een beetje te vernemen wat ze zeggen.. Want Swahili ga ik natuurlijk nooit leren! Al staat mijn eerste PRIVE les Shwahili al gepland met een leuke Afrikaan van het kantoor ;) ....

Reacties

Reacties

Oma

Meiske, weer bedankt voor je mail hoor. Wat maak je daar toch wat mee, zowel de minder leuke dingen, maar toch ook heel veel leuk dingen hoor. Blijf er van genieten schat.
Liefs van Oma......doeiiiii

Manon

Ohjeeee ik zei toch dat we jou binnenkort in Grenzeloos verliefd of All you need is love zien ;)

Celeste

Jij had toch al nooit iets tegen donkere mannen? ;-)

Manon

Ik heb niks tegen donkere mannen, heb alleen soms last van het feit dat ik me wat klunzig uit kan drukken.. Zou je inmiddels toch moeten weten :P

sasja

We blijven je volgen hoor . Is voor jouw ook goed heb je ook het gevoel dat we niet zo ver weg zitten. We genieten ontzettend van je berichten. Meiske de tijd gaat erg snel zo ben je daar en zo ben je weer terug, maar geniet voorlopig nog met volle teugen van alle ervaringen die je opdoet, die kunnen ze je nooit meer afpakken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!