Pamela naar Zanzibar

Op de helft

Woensdag, 29 oktober 2014. Nog 45 nachtjes te gaan, al 45 dagen gehad. We zijn op de helft! De laatste twee weken zijn voorbij gevlogen zonder enig besef van de tijd. De ochtenden op school vliegen voorbij voor ik er erg in heb en de middagen breng ik door op het strand, in de stad, op kantoor of op het strandbedje in de tuin. De kinderen op school zijn zo schattig, maar kunnen af en toe ook wel eens kattenkwaad uit halen. Ze praten alleen maar swahili tegen me, en ik probeer ze beetje bij beetje wat meer Engels te leren. Veel losse woorden kunnen ze al zeggen vanaf plaatjes, maar het wordt er wel ingedreund. En ook ik werk op die manier, want er valt weinig anders te beginnen. Stapje voor stapje, beetje bij beetje komt er vordering in het proces. En ik ben blij dat ik hier zo lang aan mee mag werken. Ik heb nog anderhalve maand te gaan, in die maand hoop ik nog meer progressie te boeken met de kinderen. Elke dag is er weer een. Ik leer enorm veel hier, over mezelf, over de cultuur en over mensen. Het is heerlijk om te leven in het heden, niet elke dag na te denken over morgen. Morgen zien we morgen wel, gisteren is al geweest. We hebben vandaag om er wat van te maken!

Reacties

Reacties

Oma

Lieverd, wat weer een mooi verhaal. Ik geniet er altijd van.
Inmiddels ben je de helft gepasseerd, nog even doorzetten en dan ben je weer bij ons. Dat zal wennen worden wat het weer betreft meid, want dan is het Winter. Vandaag is een mooie Herfstdag. Veel succes gewenst lieverd en ik ben blij, dat de kinderen toch al veel van je leren. Veel liefs en een dikke kus van Oma.....doeiiiiiii

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!